wtorek, 1 stycznia 2013

Makaron sojowy z wieprzowiną i warzywami

Jakiś czas temu dostałam od koleżanki paczkę chińskiego makaronu sojowego ("a weź go sobie, może ty coś prędzej ugotujesz bo ja nie przepadam za takimi rzeczami"). Nigdy nie miałam z nim do czynienia, ale stwierdziłam, że mogę spróbować wykombinować jakiś obiad. Przepis 'kombinowany", trochę z przepisu na opakowaniu makaronu, trochę z różnych dań z internetu, trochę inwencji własnej. Zdjęcia znów nie ma, bo nie byłam przekonana że to się będzie nadawało do jedzenia. A jednak wyszło nieźle :) Szybko, prosto, smacznie, orientalnie i w moim przypadku - pikantnie.

Składniki (na 2 osoby):
ok. 250-300g chudej wieprzowiny (ja miałam trochę schabu i szynki)
1 średnia cebula
1 spora papryka
1 średnia marchewka
paczka 100g makaronu ryżowego (u mnie Tao-Tao)
curry, imbir, sos sojowy, papryka słodka
2-3 ząbki czosnku
papryczki chili lub chili w proszku
olej roślinny

Mięso kroimy w kostkę i marynujemy w sosie sojowym z dodatkiem przeciśniętego przez praskę czosnku i niewielkiej ilości curry. Wstawiamy do lodówki na przynajmniej 20 minut. W tym czasie kroimy warzywa tak, jak nam najbardziej pasuje.

Przygotowujemy makaron (mój wystarczyło wrzucić na kilka minut do wrzątku i odcedzić). Na przyszłość muszę pamiętać, żeby przed ugotowaniem połamać go na krótsze nitki, bo tak to strasznie się plącze, ciągnie i ciężko się go je :)

W woku albo głębokiej patelni rozgrzewamy trochę oleju i obsmażamy wołowinę. Dodajemy cebulę, mieszamy. Dodajemy chili (trzeba uważać by nie przesadzić z ilością), trochę słodkiej papryki, imbiru i curry. Wsypujemy paprykę i marchewkę, smażymy przez ok. 10 minut aż trochę zmiękną. Mieszamy na patelni z makaronem, podajemy. Smacznego! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz kilka słów :)